BJTZ had de eer om het vijfjarig jubileum van de Nationale Bijenstrategie vast te leggen tijdens een evenement op 2 november in het Archeon. Meer dan 80 partners en hun gasten kwamen samen om onder leiding van dagvoorzitter Aniek Moonen na te denken over de impact van huidige acties op toekomstige generaties. Het zevende-generatiedenken stond centraal, waarbij deelnemers werden aangemoedigd om te reflecteren voor komende generaties. Er waren interactieve oefeningen om de aanwezigen te betrekken bij het doorspelen van waardevolle boodschappen aan de toekomst, met nadruk op urgentie, durf en liefdevol denken.
Een hoogtepunt van het evenement was het betrekken van het publiek bij het vormgeven van een nieuw regeerakkoord voor bestuivers. Belangrijke onderwerpen waren onder andere de aanpak van bestrijdingsmiddelen, educatie en burgerparticipatie, en het bevorderen van biodiversiteit in zowel natuurgebieden als landbouwgebieden.
Opdrachtgever:
Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
Team Nationale Bijenstrategie
Opdracht:
– fotografie event 5 jaar bijenstrategie in het Archeon op 2 november 2023
– design waarderingscertificaat
Laten we de wereld mooier maken
Onze cases zullen soms een glimlach op je gezicht toveren, je de ene keer verbazen en een andere keer inspireren. Veel verhalen zijn herkenbaar, want één ding staat vast: je bent zelf klant en je weet dus uit eigen ervaring dat dat niet altijd meevalt. Wij zijn blij je te zien!