
Wat heb je als ondernemer nodig om weer onderweg te gaan?
Op allerlei manieren probeert de Gemeente Arnhem ondernemers te bereiken. Ze organiseren vaak evenementen, maar ze zien daar toch vooral de bekende gezichten.Dat moest anders. “Als de werkgever niet naar ons komt, dan gaan wij naar hen toe, bedacht BJTZ met een vintage bus.
Het idee is geïnspireerd door diverse WSP’s in het land , die zo “de boer op gaan ”
Iedereen was meteen enthousiast. Het belangrijkste doel van de bustour?
“We willen vooral op een laagdrempelige manier kennis maken, zodat ondernemers weten wie zijn en ons weten te vinden.”
Dienstverlening d.m.v. gebruikerservaring
Binnen de campagne hebben we niet tot doel de gemeente Arnhem te ‘branden’. De middelen zijn erop gericht om ondernemers zo snel mogelijk van vraag naar mogelijk antwoord te leiden. Zonder tussenkomst van niet relevante informatie. We zijn er niet op uit om volledig te zijn in gekozen middelen.
De middelen zijn enkel bedoeld als trigger om genoeg interesse te wekken en om het gesprek aan te gaan. Welke dienstverlening kan de gemeente nog beter geven, om de ondernemer te ondersteunen.


Vraag:
De gemeente Arnhem probeert ondernemend Arnhem zo goed mogelijk te informeren en te ondersteunen. Hoe kunnen we dat nog beter doen?
Oplossing:
Door persoonlijk in gesprek te gaan.
De vraag : Hoe gaat het? te stellen. Wat heb je nodig om weer onderweg te gaan?

Opdrachtgever: Programma Van Bedrijven Weten
gemeente Arnhem
Concept; BJTZ
Laten we de wereld mooier maken
Onze cases zullen soms een glimlach op je gezicht toveren, je de ene keer verbazen en een andere keer inspireren. Veel verhalen zijn herkenbaar, want één ding staat vast: je bent zelf klant en je weet dus uit eigen ervaring dat dat niet altijd meevalt. Wij zijn blij je te zien!